" A r b o z o r g   d i e   w e r k t ! "
 

Verzuim

Zoeken

    

Netwerk


Juni 2015 - Na de succesvolle aansluiting op het glasvezelnetwerk is besloten zowel de server als de software te vervangen. Na tien jaar trouwe dienst, is de server aan vervanging toe. En de vraag is dan gelijk of je nog een server op je eigen kantoor wil laten draaien. Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden op afstand. Maar veiligheid en bescherming van data blijft een heel belangrijk issue. Daarom is niet over één nacht ijs gegaan bij de beslissingen die genomen zijn. Maar ook deze stap in het optimaliseren van de kwaliteit, snelheid en flexibiliteit is een feit! Ook gaat het niet van een leien dakje.


Nu de snelheid van het internet optimaal benut wordt met de aansluiting op het glasvezel netwerk, zijn andere systemen en de oude server de "trechters" in de snelheid van het dataverkeer. Daarom zijn deze nu uiteindelijk ook vervangen. Naast een dataserver is de software van Microsoft geupgrade naar de 2013 versies en zijn de meeste machines extern geplaatst. Het effect is snellere verbindingen en directe service en ondersteuning als iets niet werkt. 


Blij als we zijn met deze vernieuwingen, levert het ook veel stress op. De nieuwe versies van de software zijn zó nieuw dat routinematige handelingen niet meer zo simpel zijn als dat we gewend zijn. Het levert dan ook extra stress en frustraties op. Maar we zien ook de voordelen hiervan en zullen op enige termijn hier veel voordelen uit kunnen halen.


Echter de souplesse die we gedacht hebben om over te stappen - ondanks zorgvuldige voorbereidingen - is ons niet gegund geweest. Vooral de overstap naar de nieuwere versies van Microsoft Outlook Word en Excel is een regelrechte ramp gebleken.


Maar uiteindelijk blijkt alles wel te werken en ligt het aan ons dat we moeten wennen aan de nieuwigheid. Bekend fenomeen als automatisering wordt aangepast. Zeker met zo'n grote stap als we nu hebben gemaakt. Maar het enthousiasme en doorzettingsvermogen van alle collega's is zo groot, dat we ook hier weer doorheen zullen komen.


Het doel is het moderniseren van de dienstverlening en gebruik maken van de nieuwste mogelijkheden en kansen op dat gebied, rekening houdende met de privacygevoelige informatie die we moeten hanteren, verwerken en moeten bewaken (in sommige gevallen wettelijk verplicht wel 40 jaar lang!).


We hopen dan ook dat na de zomervakantie iedereen gewend is aan de systemen en de mogelijkheden die de nieuwe systemen bieden ook optimaal benut kunnen gaan worden. Dat bij deze overgang niet alles als vanzelf verloopt is onvermijdelijk en zal ook bij klanten wel eens tot ergernis of boosheid kunnen leiden. Wij bieden onze excuses hiervoor aan, maar vragen toch ook enig begrip voor deze fase. Per slot van rekening is het juist voor onze klanten dat we dit doen!

Glasvezel


22-01-2015 - De aansluiting op het glasvezelnetwerk is een feit! Door de toename van de hoeveelheid data die tussen de server(s), secretariaat en de bedrijfsarts(en) wordt uitgewisseld, ontstond veel vertraging en zelfs time-outs van e-mailberichten. Dat behoort met glasvezel nu tot de verleden tijd.


De snelheid van het internet blijkt steeds belangrijker voor een goede dienstverlening. De oude koper-aansluiting van onze internetaansluiting leverde maximaal 14 Mbit/s aan download en 0,9 Mbit/s aan upload. Daarnaast bleek de koperaansluiting in de straat gebreken te hebben. Onbezorgde e-mail berichten werd hierdoor verklaard. Vlak voor Kerst 2014 is de kabel van de netbeheerder nog opgegraven en gerepareerd. Maar voor onze dienstverlening is dit onacceptabel en kunnen ons geen onderbrekingen van de communicatielijnen permiteren. We willen ons namelijk blijven onderscheiden in een goede prijs/kwaliteitverhouding, waarbij snelheid en flexibiliteit essentiëel is!

Gelukkig kunnen we nu overstappen op het glasvezelnetwerk. Daarvoor moet intern de nodige apparatuur en instellingen aangepast worden om ook daadwerkelijk te kunnen profiteren van hogere down- en upload snelheden.
Veiligheid blijft daarbij ook hoog in ons vaandel staan, want de data die we beheren mag nooit in handen van onbevoegden komen. Dat is vanaf de oprichting van de onderneming al een speerpunt in het beleid geweest en zal het ook altijd blijven.

De eerste ervaringen van de "upgrade" zijn erg positief. Je merkt gewoon de snellere response op muisklikken, hetgeen een verademing is en direct merkbaar in de communicatie van de verschillende applicaties tussen de server(s), secretariaat en bedrijfsarts(en). Dat scheelt een hoop tijd, ergernis en stress!

Afhankelijk van de stabiliteit en de performance van de verbinding(en) die we de komende weken gaan meten, is het van belang dat andere hard- en software ook up-too-date blijven. Daarvoor zijn op termijn weer een aantal investeringen nodig, die voorlopig nog achter de hand gehouden worden om op termijn in te zetten.

De stabiliteit en continuïteit van het netwerk is van veel factoren afhankelijk. De aansluiting op glasvezel kan nu in ieder geval geen belemmering meer zijn! 

Fijne Feestdagen

  Senden Medical Services wenst u fijne Feestdagen

en een

veilig en gezond 2015



Het afgelopen jaar is een moeilijk jaar gebleken. Niet alleen werden ook bij ons de gevolgen van de crisis merkbaar, maar tevens door privé omstandigheden en groeiende problemen met ons netwerk, hebben we de dienstverlening niet altijd naar onze maatstaven kunnen doen uitvoeren. Vooral kenmerken als "tijdig (aan-)leveren", "korte responstijd(en)" en "bereikbaarheid" hebben afgelopen jaar hieronder moeten leiden. En dat heeft veel gevraagd van het team van SMS bv dat dagelijks voor u probeert klaar te staan.

Gelukkig mogen we stellen dat met veel inspanningen en volharding de grootste uitdagingen nu achter de rug zijn en het einde van dit jaar in zicht is en met positieve vooruitzichten (met een zucht van verlichting!) kan worden afgesloten.

Zonder de inzet van vooral het secratariaat was het onmogelijk geweest om de dienstverlening toch nog op enig niveau te houden. Alle lof gaat dan ook uit naar deze dames!
Maar ook is dank op zijn plaats voor onze klanten - met o.a. hun geduld - en de cliënten - met hun positieve reacties op o.a. 'Zorgkaart Nederland' - hetgeen ons onder de gegeven omstandigheden positieve energie gaf om onze dienstverlening op peil te houden.

Het nieuwe jaar 2015 staat nu voor de deur! D
aarin willen wij de opmars maken naar een nóg betere kwaliteit van onze dienstverlening. Daarvoor zal o.a. in januari ons netwerk vernieuwd en gemoderniseerd worden, zodat de communicatie via mail-, telefonie- en netwerkverbindingen, zowel intern als extern, zonder storingen kan verlopen.

Daarnaast zal de procesbewaking worden vernieuwd en uitgebreid door aanpassingen aan de interne processen en de verbetering van de gebruikte automatisering. Hoewel deze investeringen na een lastig jaar komen, zijn ze nodig voor de continuïteit en het niveau van dienstverlening dat wij nastreven.
In eerste instantie zullen de effecten vooral intern merkbaar worden, hetgeen uiteindelijk op relatief korte termijn zal leiden tot meer tijd en aandacht voor overige dienstverlenende aspecten van SMS bv.
Voor klanten en cliënten zal dit dan ook op een positieve en vooral onderscheidende manier merkbaar worden.

Op korte termijn genoeg werk aan de winkel om te excelleren komend jaar! Maar nu eerst even tijd maken voor de Feestdagen!

Wij wensen iedereen hele fijne, vrolijke en gezellige Feestdagen toe, een goede, veilige en gezonde start van 2015 en alle goeds voor het nieuwe jaar!

Het SMS-team

Spreekuurlocatie Den Bosch

Nieuwe spreekuurlocatie Den Bosch


21-01-2015 - Vanaf 5 februari breiden we onze dienstverlening uit met een spreekuurlocatie in Den Bosch. Met een extra locatie van Regus Central Station kan SMS bv uitbreiden vanuit een van de meest belangrijke zakengebieden in het zuiden van Nederland.


Door midden in een van de meest belangrijke zakengebieden in het zuiden van Nederland uit te breiden met een extra spreekuurlocatie, verkleinen we de afstand met klanten en cliënten. Daardoor creëren we een extra impuls om onze groei mogelijk te maken. Naast de verbetering van ons virtuele netwerk (aansluiting op glasvezel, upgraden van hard- en software, etc.) is een uitbreiding van het netwerk aan spreekuurlocatie's ook noodzakelijk. Op deze manier kunnen we ons blijven onderscheiden in snelle en flexiebele dienstverlening.

De spreekuurlocatie in Den Bosch is - evenanls onze andere locatie's - uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Voor bezoekers met de auto is ook genoeg parkeermogelijkheid in en rondom het station van Den Bosch. Klanten en cliënten worden vervolgens ontvangen en aangemeld bij de bedrijfsarts door de receptiemedewerkers van Regus.

Wil u meer informatie over deze of andere locatie's, neem dan contact op met ons secretariaat:

046 - 43 61 333


BIG-registratie

CIBG                    

05-08-2014 - Wederom heeft de RGS (Registratiecommissie Geneeskundig Specialsiten) voor vijf jaar registratie als bedrijfsarts verleend aan drs. M.H.M. Senden.


Dat betekent dat drs. M.H.M. Senden blijft voldoen aan de formele eisen die worden gesteld aan een bedrijfsarts. 
De titel bedrijfsarts is een beschermde titel. Zonder deze registratie in het BIG-register is het hanteren van deze titel strafbaar.

De Registratiecommissie Geneeskundig Specialisten (RGS) voert regels uit van het College Geneeskundige Specialisten (CGS) rond (her)registratie van geneeskundig specialisten en profielartsen, de registratie bij opleiding tot geneeskundig specialsit en profielarts en de erkenning van opleiders en opleidingen.

De RGS is door de KNMG ingesteld om het publieke belang te dienen. Haar taak is om de gezondheid en veiligheid van het publiek te beschermen, te bewaken en te bevorderen.

De missie van de RGS is "het vertrouwen van de samenleving in de geneeskundige specialistische zorg bevorderen".

Bij verzuimbegeleiding wordt een werknemer vaak opgeroepen om zich te vervoegen bij een arbo-arts. Dit is dan géén bedrijfsarts en dus ook géén specialist op het gebied van arbeid en gezondheid!
Een arbo-arts is een arts die werkzaam is voor een (geregistreerde) arbodienst en mag zich dus niet voorstellen alles bedrijfsarts. Het kan een basisarts zijn of een specialist uit een ander vakgebied (chirurg, internist). Zij mogen uitsluitend werken onder toezicht en begeleiding van een geregistreerd bedrijfsarts.

U heeft het recht om te weten wie u beoordeelt, dus vraag om uitleg! Als u twijfelt, kunt u altijd ook zelf het BIG-register raadplegen. Meldt onrechtmatigheden ook bij uw werkgever, want die heeft bij de keuze voor het inkopen van de verzuimbegeleiding waarschijnlijk ook niet aan deze details gedacht, maar wil - als het er op aankomt - het beste voor de medewerkers.

Vragen over verzuimbegeleiding of arbozorg? Gebruik de zoekfunctie op onze site.

Secretariaat